Ik ga fietsen en neem mee…

Mijn (stalen) Genesis 'Forza4Sam' fiets (1), voorzien van een Lynskey (carbon) voorvork, Ritchey (aluminium) zadel- en stuurpen, Gilles Berthoud leren zadel (zie ook Nieuw zadel), DT Swiss velgen, SON naafdynamo, TRP HY/RD hydraulische schijfremmen (160 mm voor, 160 mm achter), Shimano triple crankset (52x39x30) en Shimano derailleurs, Gevenalle remgrepen en shifters, Tubus (stalen) achterdrager, SKS Bluemels spatborden, Lizard Skins 2,5 mm stuurlint, Pro bidonhouders en Shimano XT SPD pedalen. En verder...

2. Verlichting (Supernova E3 PRO 2 )
3. Opzetstuur (Profile Design T1)
4. Zadeltas 14L (Revelate Design Terrapin)
5. Frametas (Revelate Design Tangle)
6. Stuurtas (Rapha)
7. Frametasje (Lezyne)
8. ID-bandje (Djuva)
9. Buitenband (28 mm, Schwalbe)
10. Helm (Giro)

11. Handschoenen
12. Handschoenen (winter)
13. Wielerhandschoenen (Roeckl)
14. Drinkflessen (Nike)
15. Binnenbanden (Schwalbe)
16. USB aansluiting voornaaf (Busch&Müller)
17. Navigatie (Garmin Edge 800 en Edge 820)
18. Micro USB oplader
19. Telefoon (Samsung A6)
20. Reserve verlichting (Lezyne)

21. Gereedschapsbidon
22. Armstukken (Bioracer)
23. Overschoenen (Shimano)
24. Stuurtas 3,5L (Ortlieb)
25. Regenjasjes
26. Food Pouch (Apidura)
27. (Lees)bril
28. Paspoort
29. Multitool (Lezyne)
30. CO2 patronen (16 gram)

31. Imbus momentsleutel (Ritchey)
32. Spanbanden/elastieken
33. Beenstukken (GripGrap)
34. Bodywarmer (Rapha)
35. Toiletpapier
36. Persoonlijke verzorging
37. Kaarten Nederland
38. Tape
39. Bandmontage tang (BBB)
40. CO2 Pompje (Lezyne)

48. Documenten tasje
49. Portemonnee
50. Waterdichte kledingzak

51. Powerbanks (incl. houder)
52. Fietsslot (BBB)
53. Opvouwbare 'boodschappen' tas
54. Plakspullen
55. Fietspomp (Topeak)
56. Kabelbinders
57. Reflecterende enkelbanden
(Niet afgebeeld: zonnebril, reddingsdeken, handcleaner, zakmes, aansteker)

Bed and Breakfast

Eigenlijk had ik in Sneek of Lemmer willen overnachten. De hotels waren echter zonder uitzondering óf vol óf ver boven mijn budget. Tot dat ik via Booking.com voor 34 euro een Bed en Breakfast ontdekte op nét geen 10 kilometer van het bushokje waarin ik me had verschanst. Zonder goed te kijken boekte ik de … (lees verder)

Op de koffie bij Paulien!

Géén ‘Rondje Forza’ komend weekend, maar wél een meerdaagse fietstocht door Nederland. Op de bonnefooi, in m’n uppie en zónder huisbezoekjes. Nou ja… niet helemaal. Vandaag precies 2 jaar geleden beleefde ik één van mijn mooiste fietsavonturen en fietste ik op één dag meer dan 500 kilometer voor een kopje koffie met Paulien Vogelzang, ambassadeur … (lees verder)

Zakjes wit poeder in mijn bagage

Eigenlijk zou ik via Niger en Mali naar Dakar in Senegal fietsen. Ik stuitte echter op rebellengeweld in Zuid-Algerije en het werd té gevaarlijk. Er zat niks anders op dan accepteren dat verder fietsen niet verstandig was. Al snel had ik een nieuw doel: het scoren van een vliegticket waarmee ik terug naar Europa kon … (lees verder)

Op het matje bij de minister-president

In de jaren tachtig was een bezoek aan de Tour de France ‘vaste prik’ tijdens onze zomervakanties. Alpe d’Huez was daarbij één van de favoriete bestemmingen. Tussen 1981 en 1990 heb ik menig finish op deze legendarische berg live mogen aanschouwen. Mijn liefde voor het fietsen is ongetwijfeld daar ontstaan! Begin jaren tachtig maakte ook … (lees verder)

Sander Brouwer

Mijn oorspronkelijke plan was om vanaf de top van de Stelvio met iemand ‘mee te liften’ naar Bormio, eenvoudigweg omdat er geen fiets beschikbaar was. Maar ineens stond ie voor m’n neus… Sander Brouwer​! Er was een fiets over… of ik misschien zin had om mee af te dalen? En óf ik dat had! Harmen … (lees verder)

Op bezoek bij Sverre en Neia

Zoals jullie weten begon mijn editie van Forza4Energy4All dit jaar pas op dag 3. Ik ben uiteindelijk maar 20 uurtjes (!) in Bormio geweest (waarvan ik er ook nog eens 11 op m'n bed heb gelegen) maar het was de 1900 kilometer lang autorit naar Italië meer dan waard!

De beklimming van de Stelvio was voor mij dus eigenlijk 'dag 1'. Na thuiskomst in Nederland heb ik er daarom nog maar een tweede en derde dag aan vast geplakt. En hoe kun je zoiets beter doen dan een bezoek te brengen aan een aantal thuisblijvers... personen die er misschien ook wel graag bij hadden willen zijn, maar door de ziekte van hun zoon of dochter daar vaak niet de mogelijkheid voor hebben.

Maandag was ik in Doetinchem voor een bezoek aan Sverre, Juliet, Peter​ en Sandra​ (hieper-de-piep hoera, zij is vandaag jarig!). Vanuit Doetinchem ben ik gisteren naar Wijchen gefietst voor een meet & greet met Neia, Nila, Marieke​ en Mark​.

Ook mijn (5e) Forza zit er ná gisteren nu op. Het was wederom een onvergetelijke ervaring.

Désirée en Tom

“Friendship is the comfort of knowing that even when you feel alone… you aren’t” “Lieve Désirée, wat zal het gisteren voor jou een speciale dag zijn geweest. Niet alleen bedwong je tijdens Forza4Energy4All per fiets de machtige Stelvio. Het was ‘toevallig’ ook nét de verjaardag van je veel te vroeg overleden broer. Dat gaf een … (lees verder)

Keuzestress

“Hulp vragen betekent dat je sterk genoeg bent om te erkennen waar je kracht zit en waar niet” Omdat het even wat ‘minder’ met me gaat, heb ik de voorbije weken hulp gezocht bij een psycholoog. Eergisteren ging ons gesprek over het maken van keuzes in je leven… hoe moeilijk dat af en toe kan zijn. … (lees verder)

Bio Vakantieoord Arnhem

Afgelopen weekend waren Monique, Max en ik uitgenodigd (door ouders van kinderen met een energie stofwisselingsziekte) om een bezoek te brengen aan het Bio Vakantieoord in Arnhem. Wat een fijne groep mensen en wat voelden we ons welkom! Dankjewel voor jullie gastvrijheid, het was erg gezellig! Jullie hebben stuk voor stuk prachtige kinderen!

De strijd voor een medicijn tegen deze ziekte gaat natuurlijk onverminderd door. Wil je mijn actie voor de stichting Energy4All steunen? Dat kan via deze link: https://actie.energy4all.nl/actie/marc-wismans